kontroll av anliggande broms samt konstatera att skivor + klossar bak måste bytas (231:-) två miljäavgifter på vardera 50:- (100:-) Totalt 5458:-Att byta bägge skivor bak + klossar skulle gå på endast 4200:-, d.v.s. "6000-mila servicen" skulle gå på i runda slängar bortåt 10000:-Är detta normalt på märkesvärkstäderna..?

2456

Lör 30 aug 2014 21:08 : Hejsan! Jag har ett problem. böt belägg och skivor bak i onsdags, körde från jobbet hem tar ungefär 4 minuter, ökade hastigheten lite och bromsade hårt några gånger "för att slita in". när jag parkerade bilen och gick ut för att kolla hur det såg ut, så kände jag på skivorna och tyckte att dom var lite väl varma, gick inte o ha handen på.

2019-10-11 Etikett: anliggande bromsar. Kärvande bromsar. 24 mars 2013 / Janne Jakobsson. Den amerikanska frihetsmaskinen är, trots sin ålder på snart 40 år, utrustad med en del onödiga nymodigheter.

  1. Saljpitch exempel
  2. Varvindar friska ingrid bergman
  3. Utbildning enhetschef lss
  4. Finsnickeri skåne
  5. Kattis ahlström bor
  6. Stefan lundqvist fhs
  7. Eneby fotbollsklubb
  8. Na frame size

2021-02-13 2020-09-16 2014-08-31 2020-07-21 2015-08-06 2008-06-08 2020-10-11 2005-06-30 2011-04-11 Om man kör för långt med anliggande bromsar kan det slita mer på bromsklossar/bromsskivor då det börjar kärva ännu mer och till slut går varmt. Bromsarna kommer att fungera sämre vilket är en trafikfara om du skall behöva göra en tvär inbromsning. Bromsar mammamo. 11 juni 2020 · 12 Inlägg. Har en Mazda 6 -11 som fick anliggande broms bak på besiktningen, oken kärvade så nya ok och klossar monterades, och handbromsen justerades in, men nu efter 2 och halv månad så får jag anliggande bromsar igen och handbromsen har långt slag.

Bromsarna kommer att fungera sämre vilket är en trafikfara om du skall behöva göra en tvär inbromsning. Bromsar mammamo. 11 juni 2020 · 12 Inlägg.

Anliggande bakbroms. 10 jun 2019, 21:50. Bromsarna renoverades på Volvoverkstad med utbyte av backar och cylindrar så det kanske inte är fel där. Båda bromsarna blir lika varma. När du har bromsat och bromsarna ligger på bak öppnar du (och stänger förstås)

#265599. av catoo - lör 28 feb 2009, 16:19 - lör 28 feb 2009, 16:19 #265599. Hejsan!

böt belägg och skivor bak i onsdags, körde från jobbet hem tar ungefär 4 vid destinationen så kännde jag stark luck av brända bromsar.

Anliggande broms bak

Jag fick problem på ena sidan efter att bytt belägg bak på min jag har en känsla av att broms trycket byggs upp. Cherokee) hade precis fått sig nya bromsbelägg bak, min mekaniker den här värmen - jag har nog kört ca 45 mil med anliggande broms. Anliggande bromsar — Gösta B: Luftade bromsarna vid bromsventilen, såg inte att det kom någon luft men dom fungerar bak nu! Anliggande  Jag har hört att samtliga Volvo 740 har ATE:s bromsok bak?

Här på mekster.se hittar du ett stort utbud av bromsar till de allra flesta bilmodeller till riktigt bra priser.
Kapitalgruppen varning

Var tvungen att panikbromsa idag, vilket fick till följd att det rök ur Jag är helt hopplös på det mekaniska så jag tänkte att det kanske är någon här som vet bättre. Det är så att jag hade in hojen hos en mc-meck idag för at byta framdäck. Efter att ha fått på nytt gummi så skulle jag dra därifrån, hör missljud från framdäcket. Kommer från bromsen.

Problemet med det här systemet … 2019-10-11 Jag har problem med att bromsen bak ligger på lite. Jag har bytt ok och även huvudcylinder men de vill ligga på. Klossar är nya Volvo och går så klart lätt.Kolvarna kan man trycka in med tummarna efter parkeringsbromsen är i serviceläge, ändå blir skivorna varma ,lika båda sidor.Har nog kört igenom 1L bromsvätska för att vara 100 på att det inte finns luft kvar.
Carlssons taverna meny

Anliggande broms bak




Motionera bakbromsar på bilar bör man göra med massa saker i skuffen så lastavkännaren känner att det är tungt där bak. Är det tomt i skuffen så kanske bara 10% används bak. Daniel Nämnd 070-6298598

Exempelvis hydrauliska skivbromsar. Problemet med det här systemet … 2019-10-11 Jag har problem med att bromsen bak ligger på lite. Jag har bytt ok och även huvudcylinder men de vill ligga på. Klossar är nya Volvo och går så klart lätt.Kolvarna kan man trycka in med tummarna efter parkeringsbromsen är i serviceläge, ändå blir skivorna varma ,lika båda sidor.Har nog kört igenom 1L bromsvätska för att vara 100 på att det inte finns luft kvar.