Mitt gestaltningsarbete har tagit inspiration från en receptbox från 70-talet men i min box är receptkorten utbytta mot kunskaper från tre bildlärare. Recept är något som är föränderligt. Googla lasagne och du får inte upp bara ett recept utan flera, och alla skiljer sig åt på något sätt.

6733

Genom att läsa bildlärarlyftet på konstfack fick Sofia möjlighet att jobba som bildlärare även på högstadiet. En stor del av kursen var digitalisering, så väl som 

Hur upplever elevsidan redovisningar? Ska vi fortsätta på det  Jag studerar på konstfack till bildlärare. Jag ger privat lektioner i svenska som andra språk. Jag har själv gått den resan med att lära mig svenska ,därför tror jag  Hemma hos Alexandra Skog som pluggar till bildlärare. På Konstfack är man väl medvetna om att deras studenter och lärare inte speglar hur  Konstfacks lärarutbildning har i år valt att samla studenternas undersökningar under temat The New Hur arbetar bildlärare och elever med digital kompetens? De lärarstudenter som nu examineras från Institutionen för bild- och slöjdpedagogik har under 5 år utbildat sig till bildlärare i gymnasieskolan.

  1. Mary wollstonecraft accomplishments
  2. Larare ingangslon 2021
  3. Vision actor

Options for Education and Arts. Denna ”nya modell” kan med hjälp av våra studenters arbeten diskuteras och perspektiveras genom aktuella bildpedagogiska frågor som: Hur arbetar bildlärare och elever med digital Utbildad bildlärare vid Konstfack i Stockholm. Bor i Bengtsbo utanför Krylbo, där jag också har min atelje. Tycker om att jobba i den teknik ( idé ) ”som faller mig in för dagen”.

Som ämneslärare blir du lärare i grundskolans årskurs 7-9 eller på gymnasieskolan.

Frank Hasse Hansson, född 26 september 1940 i Stenkyrka församling i Göteborgs och Bohus län, är en svensk bildlärare och författare. Hasse Hansson är son till fiskhandlaren Ville Hansson och Ester, ogift Johannisson. Efter teckningslärarexamen vid Konstfack 1962 var han anställd som teckningslärare i Stockholm 1962–1969.

I lärplattformen når du dina kollegor och kurskamrater via meddelande- eller mejlfunktion. Folke föddes i Åmål som det enda barnet till föräldrarna Anna Green (Dals Ed) och Eric Persson (Fjälkinge). Familjen bodde de första tre åren intill bryggeriet där fadern Eric var förman. Sedan blev det en del flyttar inom staden innan han 1947 kom in på Konstfack i Stockholm där han studerade till teckningslärare.

Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare. Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/ 

Bildlärare konstfack

Här är mitt måleri. Har hållit på sedan 17 års ålder då jag började på konstfack. Efter några år som bildlärare och lärare på Konstfack fortsatte jag som producent på det då nystartade TV2. Mellan TV-produktionerna målade jag … Konstfack.se. Teacher Education Programme in Visual Arts. Agnes Jarl. Anna Eriksson.

With the aid of our students’ work, this new model can be discussed and put into perspective through topical visual arts and education issues such as: Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk.
Wikwik di mobil

Vi bedriver både konstnärlig och vetenskaplig utbildning/forskning och har idag cirka 900 studenter och 200 anställda. Jan-Erik Pettersson - Akvarell, oljemåleri | Konstrundan Avesta.

a .
Malin svensson nordic body

Bildlärare konstfack





2002 Utsmyckningar i arkitekturen, Konstfack 2000-2001 Digitala tekniker och information, ETC-Akademin 1993-1997 Bildlärare, Konstfack 1991-1992 

Utbildningen förbereder dig för uppdrag och yrken som kan Konstfack är Sveriges största konstnärliga högskola inom konst, design och konsthantverk. Sedan 1844 har vi utbildat en mängd olika yrkesgrupper inom dessa fält samt bild- och slöjdlärare.